اگر موتور و/یا گیربکس دستی به هر دلیلی از ماشین یا کامیون شما بیرون می آید ، احتمالاً فکر کرده اید که همزمان به مگس توجه داشته باشید. مشابه نصب یک کلاچ تازه ، این یکی از آن کارهایی است که در صورت دسترسی دسترسی انجام می شود ، حتی اگر کمی پیش از برنامه باشد. Flywheel فرومایه – یک دیسک فلزی مسطح بدون نسخه – به اندازه سایر اصلاحات پر زرق و برق مانند مصرف هوا یا افزودن تقویت کننده توجه نمی کند ، اما در واقع چندین هدف مهم را ارائه می دهد.
برای شروع (هدف در نظر گرفته شده) ، یک چرخ فلک در اطراف محیط خود دندانهایی دارد که با یک دنده روی موتور برقی برقی مش را می کند تا موتور شما را لنگ و کار کند. در مرحله بعد ، چرخ فلک به عنوان یک سطح بزرگ و صاف برای کلاچ در هنگام رها شدن پدال کلاچ با اصطکاک استفاده می شود. به طور معمول ، یک چرخ فلک مستقیماً به میل لنگ در پشت بلوک موتور وصل می شود ، بنابراین در همان دور در دقیقه به عنوان میل لنگ می چرخد. علاوه بر تأمین سطوح جفت گیری برای موتور کلاچ و استارت ، یک چرخ فلک نیز انرژی چرخان را ذخیره می کند و به عنوان یک مرطوب کننده لرزش از انواع عمل می کند.
در حین مبادله کلاچ ، ممکن است امکان استفاده مجدد و استفاده مجدد از چرخ فلک موجود خود داشته باشد. اما شما همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که آن را با یک واحد کاملاً جدید جایگزین کنید ، به خصوص اگر برای افزایش اسب بخار موثر در حال افزایش یک چرخ سبک سبک وزن هستید. در حالی که افزایش اسب بخار تقریباً همیشه ایده خوبی است ، پروازهای سبک وزن به طور قطع برای هر موقعیتی مناسب نیستند.
برای مسابقات کشیدن ایده آل نیست
نوعی اجماع عمومی در بین دنده های چرخ دنده وجود دارد که یک پرواز سبک وزن باعث افزایش اسب بخار اما به هزینه از دست دادن گشتاور می شود. این قطعاً ۱۰۰ ٪ دقیق نیست ، اما هسته ای از حقیقت یافت می شود. نصب یک مگس سبک وزن – که اغلب از آلومینیوم در مقابل فولاد ساخته می شود – باعث کاهش بی تحرک موتور می شود. در حالی که از نظر فنی گشتاور موتور را کاهش نمی دهد ، رانندگی وسیله نقلیه می تواند اینگونه احساس کند. دلیل این امر این است که گشتاور بیشتری برای حرکت وسیله نقلیه لازم خواهد بود.
این تفاوت به ویژه هنگام پرتاب از خط شروع در نوار کشیدن قابل توجه است. در خیابان ، رانندگان باید بیشتر مراقب باشند که پدال کلاچ را از حالت ایستاده آزاد کنند و احتمالاً بیشتر از حد معمول لغزش کلاچ را اضافه کنند. یک اشتباه جزئی با کلاچ که ممکن است با یک چرخ دار معمولی مهم نباشد ، می تواند وسیله نقلیه را با یک واحد سبک وزن متوقف کند.
از طرف تلنگر ، پرواز چرخ سبک به موتور اجازه می دهد تا آزادتر به یک موتور بازگردد ، بنابراین پاسخ دریچه گاز و تغییر سریعتر را بهبود می بخشد. همین ظرافت ها به یک موتور مجهز به مجهز به مجهز به مجهز به سرعت نیز اجازه می دهد تا RPM را نیز سریعتر ریخته و این باعث افزایش ترمز موتور شود.
اثبات روی دینو است
https://www.youtube.com/watch؟v=vk_08y8a9ws
تقریباً یک دهه پیش ، مجله Hot Rod با استفاده از Dyno در عملکرد Westech California ، یک پرواز فلزی معمولی را در مقابل آلومینیومی سبک با استفاده از آلومینیوم سبک مقایسه کرد. البته ، Westech بعداً به عنوان تنظیم “استادان موتور” ، بخشی از نمایشگاه تلویزیونی Roadkill Empire مشهور شد. وزن چرخ فلزی معمولی ۳۱ پوند بود ، در حالی که واحد سبک وزن فقط با ۱۵ پوند وارد می شد.
در یک Chevy بلوک کوچک ۳۸۳ اینچ مکعب اصلاح شده ، مگس آلومینیومی سبک وزن ۷ اسب بخار را بیشتر از همتای فولادی خود ساخت ، که به یک گشتاور ۹ پوند اضافی اشاره نکرد. اگرچه از قضا ، آن موتور می تواند در هنگام رانندگی معمولی در خیابان ، به خصوص هنگام شروع از توقف مرده احساس گشت و گذار کند.
بنابراین آیا باید تمام شود و یک چرخ دستی سبک را بخرید و به دنبال بهانه ای برای تقسیم موتور و ترانس برای نصب آن باشید؟ بدون شک ، اسب بخار را از طریق توده چرخشی پایین افزایش می دهد ، و موتور شما احساس خستگی بیشتری خواهد کرد – پس از آنکه ادامه یابد ، یعنی. این یک اصلاح ارزشمند برای انواع مسابقه های جاده ای و کاروان دره است. با این حال ، اگر ماشین شما بیشتر در خیابان های توقف و حرکت به خیابان هدایت می شود یا با رویاهای خود که رویاهای خود را برای خرید نوار کشیدن خود تنظیم کرده اید ، یک مسابقه گیر مشتاق هستید ، احتمالاً می خواهید یک چرخ فلزی فولادی به سبک سهام را حفظ کنید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰